1886

Jak to sie zaczęło...

Księgarz, David McConnell zakłada firme o nazwie California Perfume Company, która w przyszłości znajdzie się na liście firm Fortune 500. W tym okresie pierwszą Konsultantką zostaje Pani P.F.E. Albee, 50-letnia żona i matka dwójki dzieci. Pierwszym produktem firmy jest woda Little Perfume Dot Set, mieszanka pięciu zapachów - konwalia, fiołek, heliotrop, biała róża oraz hiacynt.

1900

Początek ery...

W 1895 roku CPC otwiera główną centralę produkcyjną w Suffern, Nowy Jork. Dwa lata póniej, firma rozszerza obiekt o laboratorium. Rok później natomiast firma wydaje pierwszy katalog. W 1902 roku California Perfume Company posiada już 10.000 Konsultantów. W 1905 roku firma wprowadza magazyn dla Konsultantek, w którym oferuje porady i wiadomości na temat firmy. W 1906 roku CPC wydaje swoją pierwszą broszurę w kolorze. W tym samym roku też po raz pierwszy ukazuje się pierwsza reklama w magazynie Good Housekeeping.

1910

Lata 10-te...

W 1914 roku CPC rozpoczyna dzialalność w Montrealu i w Kanadzie, co stanowi pierwszą miedzynarodową ekspansje firmy. W 1916 roku natomiast California Perfume Company przenosi siedzibę do Nowego Jorku.

1920

Lata 20-te...

W 1920 roku po raz pierwszy firma osiąga sprzedaż na poziomie 1 miliona dolarów. W 1928 roku firma CPC po raz pierwszy używa nazwy AVON na swoich produktach. Nazwa ta nawiazuje do rzeki płynacej przez Stratford-on-Avon, miejsca narodzin ulubionego dramaturga Davida McConnella - Williama Szekspira. Logo Avon, wprowadzone w 1929 roku, zawiera szkic domku Anne Hathaway (Żony Szekspira).

1930

Lata 30-te...

W 1931 roku 11 produktów CPC uzyskuje nagrodę Good Housekeeping Seal of Approval co stanowi bezprecedensowy wynik dla jednej firmy. W 1932 firma zamienia miesieczną kampanię na trzytygodniowy cykl sprzedaży. Następnie, firma osiąga 70% skok sprzedaży w czasie Wielkiego Kryzysu. 1939 California Perfume Company zmienia nazwę na Avon Products, Inc

1940

Lata 40-te...

w 1946 roku Avon wchodzi na giełdę, zaś w roku 1948 sprzedaż przekracza 21 milionów dolarów.

1950

Lata 50-te...

W 1953 pojawia się pierwsza reklama telewizyjna Avon. W 1954 wprowadza kampanie "Ding Dong, Avon Calling", która trwa aż do 1967 roku, będąc jedną z najdłuższych i najbardziej udanych kampanii reklamowych w historii. W tym samym roku Avon rozpoczyna swoją działalność w Wenezueli i w Portoryko. W 1955 Avon otwiera fundacje w Stanach Zjednoczonych, która bedzie w przyszłości stanowić największe korporacyjne stowarzyszenie filantropijne poświęcone pomocy kobietom na świecie.

1960

Lata 60-te...

W 1957 roku liczba Konsultantek Avon rośnie do 100.000, zaś sprzedaż firmy przekracza 100 milionów dolarów. Avon wchodzi na nowe rynki: Meksyk (1958), Wielka Brytania, Niemcy (Zachodnie) i Brazylia (1959), Islandia (1960), Australia (1963), Wlochy, Hiszpania i Francja (1966), Japonia (1969). W 1961 roku Avon wprowadza Skin-So-Soft - jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek firmy. W 1964 roku Avon Products, Inc (AVP) jest notowana na Nowojorskiej Gieldzie Papierów Wartosciowych.

1970

Lata 70-te...

W latach 70-tych Avon wkracza na takie rynki jak: Argentyna, Gwatemala, Chile i Malezja, Tajlandia, Filipiny i Nowa Zelandia, Salwador. W 1971 roku Avon rozpoczyna sprzedaż bizuterii. W 1972 przychody ze sprzedaży siegają 1 miliarda dolarów i firma ma ponad 600.000 Konsultantek na calym świecie, zaś w juz 1978 roku liczba przedstawicieli osiąga milion, a sprzedaż w sumie - ponad 2 miliardy dolarów. W 1978 roku Atlanta jest gospodarzem pierwszego Międzynarodowego Marathonu kobiecego Avon.

1980

Lata 80-te...

W latach 80-tych Avon rozpoczyna działalność na rynkach: Honduras, Arabia Saudyjska, Tajwan, Peru, Portugalia, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Dominikana, Austria, Liban, Północny Cypr, Wyspa Reunion, Mauritius, Indonezja. W 1986 roku Avon obchodzi swoje 100-lecie. Dzięki opatentowanemu produktowi BIOADVANCE, Avon jest pierwszą firmą, która wykorzystała w swoich produktach retinol. W 1988 roku wprowadza na rynek flagową linie Avon Color. W 1989 roku Avon jako pierwsza duża firma kosmetyczna całkowicie zaprzestaje przeprowadzania testów na zwierzętach.

1990

Lata 90-te...

W latach 90-tych Avon rozpoczyna działalność na takich rynkach jak: Chiny, Węgry, Niemcy (Wschodnie), Czechy, Panama, Ekwador, Boliwia, Rosja, Polska, Slowacja, Turcja, Irlandia, Egipt, Południowa Afryka, Indie, Nikaragua, Ukraina, Rumunia, Chorwacja, Tunezja, Urugwaj, Paragwaj, Hong Kong, Litwa, Słowenia, Bułgaria i Łotwa. W 1992 roku Avon wprowadza markę ANEW z innowacyjnym na rynku kwasem alfa-hydroksy AHA. Avon UK uruchamia Kampanię Przeciwko Rakowi Piersi, zaś w U.S. jako pierwsza firma kosmetyczna na świecie uruchamia e-commerce. W 2003 roku Fundacja Avon organizuje Marsz Avon przeciwko Rakowi Piersi. W 1999 roku Avon powołuje pierwszą kobietę na stanowisko CEO: Andree Jung.

2000

Millenium...

Avon wchodzi na rynki: Grecji, Maroko, Estonii, Moldawii, Serbii, Korei Południowej, Kazachstanu, Bośni i Hercegowiny, Wietnamu, Kolumbii, Finlandii, Macedonii, Albanii, Czarnogóry, Kirgistanu i Gruzji. W roku 2004 Avon rozpoczyna program przeciwko przemocy w domu: "Speak Out Against Domestic Violence", którego rzecznikiem zostaje Salma Hayek. W 2005 roku Avon otwiera centrum badań i rozwoju w Suffern, Nowy Jork. W 2007 roku rozpoczyna globalną kampanię "Hello Tomorrow". Reese Witherspoon zostaje pierwszym Globalnym Ambasadorem Avon. W 2008 roku Avon osiąga ponad 10 mld dolarów sprzedaży, a w 2009 - ma ponad 6 milionów Konsultantek.

2013

Terazniejszosc...

"W 2010 roku Avon rozpoczyna kampanię sadzenia drzew "Hello Green Tomorrow" - której rezultatem jest posadzenie dwóch milionów drzew do końca 2010 roku. Program ten jest kontynuacją inicjatywy dla pracowników Avon, która rozpoczęła sie w 2009, w celu podniesienia świadomości na temat ochrony środowiska. W pierwszej dekadzie nowego tysiąclecia, Avon otwiera swoją działalność na wielu nowych rynkach, ze szczególnym naciksiem na rozwój w krajach Europy Środkowej i Wschodniej i wysp Karaibskich. Avon jest aktualnie obecny ponad 100 rynkach. W 2011 Avon świetuje swoje 125 lat!"

  • 1886
  • 1900
  • 1910
  • 1920
  • 1930
  • 1940
  • 1950
  • 1960
  • 1970
  • 1980
  • 1990
  • 2000
  • 2013
Oto firma,

która naklada tusz na rzęsy, ale i zapewnia środki do życia. Z jednej strony walczy ze zmarszczkami, a z drugiej prowadzi batalie z Rakiem Piersi, wie, że piekne usta to skarb, ale też otwiera je i zabiera głos w sprawie walki z Przemocą w Rodzinie oraz niezależności finansowej kobiet. To firma, która nie tylko dostarcza piekno wprost do drzwi, ale też te drzwi otwiera szeroko na świat. To firma, która wspiera 6 milionów Konsultantek w ponad 100 krajach. To wlasnie jest Avon. Firma, która od 125 lat utożsamiana jest z urodą, innowacjami, optymizmem i przede wszystkim z działaniami dla kobiet.

01

NASZ ŚWIAT

Rozum mówi: buduj kariere w globalnej korporacji, która jest liderem w branży kosmetycznej. Twoje serce podpowiada: pracuj w dynamicznej innowacyjnej firmie, dla której ważne jest, aby pozytywnie wpływać
na życie innych ludzi. My mówimy: pracuj w Avon i łacz obie te sfery. Jesteśmy numerem jeden na świecie
w zakresie sprzedaży bezpośredniej. Od ponad 125 lat tworzymy historię sukcesu wartą 10 miliardów
dolarów, która daje kobietom szanse na niezależność. Produkty Avon wybiera 300 milionów klientów w ponad 100 krajach. Pracuj w firmie, która w każdej sekundzie sprzedaje 4 szminki, każdego roku tworzy 1000 nowych produktów i jest pionierem w dziedzinie rozwoju kosmetyków kuracji odmładzających. Dolacz do organizacji, która w ramach dzialań charytatywnych przekazała ponad 800 milionów dolarów aby poprawić byt kobiet na całym świecie. Uwierz
w swój sukces w Avon. Dokonaj zmian w branży kosmetycznej.

Avon w liczbach
  • 42 000 pracowników w 50 krajach
  • Roczny przychód na poziomie 10 miliardów dolarów
  • Firma, która sprzedaje 4 szminki w kazdej sekundzie
  • 1000 nowych produktów rocznie
  • Marka z 90% rozpoznawalnością na głównych rynkach świata
  • Ponad 200 naukowców opracowujących przełomowe procedury kosmetyków
  • To jedna z niewielu firm, które każdego roku są na liście Fortune 500 (od momentu powstania rankingu)
  • Pierwsza z dużych firm kosmetycznych, która zaprzestała testowania kosmetyków na zwierzętach

Dołącz do nas na Instagramie

Czy w świecie beauty jest miejsce na wspaniałą karierę? Oczywiście! Już dziś dołącz do Avon Kariera na Instagramie! Śledź nasz profil na Instagram i rozwijaj się razem z nami. Dowiesz się między innymi, gdzie możesz spotkać nas na targach pracy oraz uczelniach wyższych, jakie oferty pracy przygotowaliśmy dla studentów i absolwentów, a także znajdziesz cenne wskazówki rekrutacyjne i ciekawostki z życia naszego biura w Warszawie. Twórz z nami #AVONstory!


26.06.2014 Sesja Kreatywna dla studentów - HR

25 czerwca 2014 odbyła się kolejna sesja kreatywna dla studentów w ramach programu Unleash Your Creativity. Tym razem wydarzenie zorganizowane było przez dział Personalny. Tradycyjnie uczestnicy mogli wspólne z pracownikami Avon rozwiązać business case – budowa strategii employer brandingowej Avonu na 2015 rok, w szczególności uwzględniając strategię komunikacji poprzez Instagram, jak I Youtube. Uczestnicy wygenerowali kilkadziesiąt interesujących i innowacyjnych pomysłów strategii! Podczas sesji mogliśmy również dowiedzieć się, jak studenci i absolwenci postrzegają naszą markę oraz w jaki sposób możemy skuteczniej docierać do potencjalnych kandydatów do pracy w Avon. Co więcej, była to świetna okazja do promocji Avon jako pracodawcy. Kolejna sesja już niedługo! Dołącz! Wyślij swoje CV na adres rekrutacja@avon.com



30.04.2014 Sesja kreatywna dla studentów

30 kwietnia 2014 odbyła się pierwsza w tym roku sesja kreatywna dla studentów. Sesja była częścią inicjatywy Unleash Your Creativity – cyklicznych wydarzeń dla studentów w naszej firmie, gdzie mogą zobaczyć, jak wygląda nasze biuro i biznes naszej firmy! Pierwsza sesja była sesją marketingową. Studenci i absolwenci mieli okazję rozwiązać we współpracy z pracownikami marketingu business case – wprowadzenie nowego produktu na rynek, w szczególności skupiając się na strategii komunikacji. Podczas sesji mogliśmy również dowiedzieć się, jak studenci i absolwenci postrzegają naszą markę oraz w jaki sposób możemy skuteczniej docierać do potencjalnych klientów. Co więcej, była to świetna okazja do promocji Avon jako pracodawcy.



26.03.2014 Dni Kariery AIESEC

25 marca 2014 Avon brał udział w Dniach Kariery organizowanych przez AIESEC w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Dni Kariery to jedna z największych wydarzeń tego typu w Polsce. Każdego roku prawie 60.000 studentów i 250 firm bierze w nich udział na terenie całej Polski. Uczestnictwo Avon w targach pracy w Warszawie jest jednym z kluczowych elementów w strategii employer brandingowej. Trzy spółki (Avon Cosmetincs, Avon Operations i Avon Finance Shared Service Center) mogły przedstawić studentom i absolwentom swoją ofertę możliwości rozwoju kariery dla młodych osób. Uczestnicy mieli okazję poznać zarówno ofertę, jak i pracowników naszej firmy. Nasz stand był odwiedzony przez setki młodych osób! Kolejne targi już w paźdznierniku! Do zobaczenia!



12.03.2014 Absolvent Talent Days

11 marca 2014 Avon uczestniczył w targach pracy Absolvent Talent Days na Stadionie Narodowym w Warszawie. Było to pierwsze tego typu wydarzenie organizowane przez Absolvent.pl i okazało się być największym w Polsce! Avon Cosmetics, Avon Operations I Avon Finance Shared Service Center wspólnie mieli okazję przedstawić oferty pracy i rozwoju kariery dla młodych osób. Nasze stanowisko było jednym z największych i nabardziej obleganych wśród studentów. Co więcej, jedna ze studentek już po kilku dniach dołączyła do zespołu Marketingu Regionalnego! W październiku mamy nadzieję się spotkać z Wami ponownie! Do zobaczenia!



07.03.2014 Avon Cosmetics certyfikowany jakoTop Employer Polska 2014!

Z ogromną dumą i satysfakcją informujemy, że Avon Cosmetics Polska drugi rok z rzędu otrzymał prestiżowy tytuł Top Employer Polska, przyznawany przez międzynarodową organizację Top Employers Institute. Tym samym znaleźliśmy się w elitarnym gronie zwycięskich firm takich jak Heineken, ING, T-Mobile, Philip Morris, Orlen, Play i Orange. Certyfikat Top Employer przyznawany jest w rezultacie kilkueatpowego procesu audytowego przeprowadzanego przez Top Employers Institute – niezależną organizację badającą praktyki HR w dużych globalnych firmach i porównującą je do międzynardowych standardów. Oznacza to, że tytuł Top Employer otrzymują wyłącznie ci pracodawcy, którzy mogą pochwalić się najwyższymi standardami HR.

02

NASZE SPÓŁKI

Avon to światowy lider na rynku kosmetycznym, oferujący kobietom najwygodniejszą możliwość bezpośrednich zakupów. Avon to również jedna z najbardziej odpowiedzialnych społecznie firm na świecie. Angażujemy się w różnorodne inicjatywy społeczne wspierające kobiety. W Polsce marka Avon to trzy niezależne spółki, w których zatrudniamy łacznie 3 000 pracowników

Avon Cosmetics Polska

z siedzibą w Warszawie.

Istnieje od 1992 roku. Zatrudnia 650 osób. Spółka skupia w swoich
strukturach funkcje lokalne oraz regionalne odpowiedzialne za działania
w 23 rynkach Europy Centralnej i Wschodniej.

Avon Operations Polska

z siedzibą w Garwolinie.

Istnieje od 1997 roku. Zatrudnia 2250 osób. To jedna z największych i najnowocześniejszych fabryk kosmetyków z centrum dystrybucyjnym w Europie. Kosmetyki produkowane w Garwolinie trafiają do ponad 50 krajów świata. Innowacyjne i zaawansowane technologicznie produkty powstają w oparciu o wiedzę, doświadczenie i receptury naukowców z Laboratoriów Avon w Suffern w USA.

Avon EMEA Finance Service Centre

(Centrum Uslug Finansowych) z siedzibą w Warszawie

Istnieje od 2005 roku. Zatrudnia 90 osób. Spółka zajmuje się obslugą procesów finansowo-księgowych firmy Avon w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

03

NASZE WARTOŚCI

Pięć poniższych wartości, którymi kieruje się Avon, służy jako źródło siły w naszej Firmie. Są one bliskie naszym sercom zarówno teraz, jak i w dażeniu do tego, kim chcemy się stać

  • ZAUFANIE
    Oznacza, że chcemy żyć i pracować w środowisku, w którym liczy się otwartość w kontaktach, gdzie ludzie nie boją się podejmować ryzyka i mogą swobodnie wyrażać swoje opinie. Zaufanie to wiara w ludzi, w to,
    że postepują słusznie. Pomóż im zrozumieć powody którymi Ty sam się kierujesz, a nie zawiodą Cie.
  • SZACUNEK
    Pomaga nam dostrzegać różnice, doceniać każdą osobę za jej wyjątkowość. Poprzez szacunek jesteśmy w stanie wydobyć z każdego cały jego potencjał.
  • WIARA
    To podstawa do umacniania pracowników w przekonaniu, ze działając w sposób odpowiedzialny, będą mogli stać się jeszcze lepszymi. Jeśli wierzysz w kogoś i okazujesz mu to, zrobi on wszystko, by udowodnić, że masz rację.
  • POKORA
    Oznacza świadomość, że nie zawsze masz rację, nie musisz znać odpowiedzi na każde pytanie i zdajesz sobie z tego sprawę. Mamy tyle samo słabości co nasi współpracownicy, dlatego nie boimy się prosić o pomoc.
  • PRAWOŚĆ
    Powinna być cechą wyróżniającą każdego pracownika Avon. Przestrzegając najwyższych standardów
    etycznych, dajemy świadectwo troski o dobro naszych Konsultantek, Klientów a także naszych współpracowników i nas samych.

04

NASZA WIZJA I MISJA

Nasza wizja

Naszą wizją jest być firmą, która najlepiej rozumie i zaspokaja potrzeby kobiet na calym świecie w zakresie
produktów, usług i możliwości samorealizacji.

Naszą Misją jest stać się:
  • GLOBALNYM LIDEREM W ŚWIECIE PIĘKNA
    Będziemy tworzyć unikalny asortyment kosmetyków oraz związanych z nimi produktów, starąjac się przewyższyć konkurencje jeśli chodzi o jakość, nowatorstwo i wartość naszych produktów oraz stale poprawiać wizerunek Avon, aby stać się ulubioną firmą kosmetyczną kobiet na całym świecie.
  • MARKA NAJCHĘTNIEJ KUPOWANA PRZEZ KOBIETY
    Będziemy firmą, od której kobiety kupują najchętniej, oferującą usługi o wysokim standardzie, idealnie
    dopasowane do ich potrzeb, co umożliwi zbudowanie nam trwałych relacji z klientami.
  • LIDEREM SPRZEDAŻY BEZPOŚREDNIEJ
    Rozszerzymy naszą obecność na rynku sprzedaży bezpośredniej, umożliwiając kobietom zdobycie niezależności finansowej oferując im wyższe zarobki, uznanie, perfekcyjną obslugę i wsparcie sprawiając,
    że praca w Avon będzie łatwa i dająca satysfakcję.
  • NAJLEPSZYM PRACODAWCĄ
    Będziemy słynać jako firma wzorcowa w zakresie przywództwa, co będziemy okazywać poprzez nasze zaangażowanie na rzecz osiągania najwyższych standardów, szacunku dla odmienności oraz zobowiązanie
    do stwarzania wyjątkowych możliwości rozwoju, które pozwolą naszym Pracownikom w pełni rozwinać ich potencjał.
  • NAJWIEKSZĄ FUNDACJĄ WSPIERAJACĄ KOBIETY
    Staniemy się światowym liderem wśród firm popierajacych działania na rzecz zdrowia i dobrobytu kobiet
    na calym świecie poprzez programy charytatywne skierowane w szczególności na walkę z rakiem piersi, przemocą domową wobec kobiet oraz poprzez umożliwienie kobietom uzyskania niezależności finansowej.
  • NAJBARDZIEJ PODZIWIANYM PRZEDSIEBIORSTWEM
    Będziemy dostarczać naszym Akcjonariuszom godziwy zwrot z ich inwestycji, poprzez nieustanne
    poszukiwanie nowych możliwości rozwoju, zawsze w zgodzie z zasadami firmy odpowiedzialnej społecznie, kierującej się etyką. Będziemy firmą godną naśladowania jako wzorzec sukcesu.

05

DZIAŁANIA PROSPOŁECZNE

Avon to jedna z najbardziej odpowiedzialnych społecznie firm na świecie. Działalność charytatywna Avon prowadzona jest w ponad 50 krajach na 5 kontynentach. Wychodząc naprzeciw potrzebom kobiet, Avon
ze szczególnym zaangażowaniem prowadzi programy charytatywne ukierunkowane przede wszystkim
na walkę z rakiem piersi oraz z przemocą domową. Avon przekazuje setki milionów dolarów na budowanie świadomości, edukację, badania oraz niesienie pomocy.

06

NASZE DZIAŁY

Znajomość struktury organizacyjnej AVON umożliwi Ci znalezienie działu, który najlepiej odpowiada Twoim zainteresowaniom i kompetencjom.

Warszawska siedziba Avon Cosmetics Polska jest centralą firmy Avon w regionie Europy Centralnej skupiając struktury lokalne oraz regionalne odpowiedzialne za działania na 19 rynkach.

07

NAGRODY I WYRÓŻNIENIA

Nagrody i wyróżnienia, które zdobyła firma Avon, są uwieńczeniem naszych starań o ciagły rozwój działalności i wzrost satysfakcji klientów i pracowników.

Ponadto, stanowią czynnik motywacyjny do ciągłej dbałości o wysoki poziom pracy, procesów, systemów w firmie oraz zapewnienie najwyższej jakości produktów i usług, które mają na celu umacnianie pozycji firmy na rynku.

Gdzie Termin Jaki Produkt Kategoria
PRACODAWCA
2017 Top Employers 2017 Pracodawca
2016 Top Employers 2016 Pracodawca
2015 Top Employers 2015 Pracodawca
2014 Universum TOP 100 Ideal Employer Pracodawca
2014 Top Employers 2014 Pracodawca
2013 Top Employers 2013 Pracodawca
2012 Universum TOP 100 Ideal Employer Pracodawca
2011 Universum TOP 100 Ideal Employer Pracodawca
KOSMETYKI
2012 Anew Clinical Laser Shape Pielęgnacja ciała
2011 Avon Little Red Dress Zapachy
2012 Woda toaletowa Outspoken by Fergie Zapachy
2011 Anew Clinical Laser Shape/ U by UngaroFever Pielęgnacja ciała
Dobre Rady 2010 U by Ungaro Fever, I miejsce Zapachy
2010 Avon (firma) Kosmetyki do pielęgnacji twarzy
2010 Ultra Colour Rich Szminka
Najlepszy puder brązujacy
(Lula Look)
2010 Perełki brązujące, II miejsce Pudry
Najlepszy tusz wygładzający
(Lula Look)
2010 Super Shock, II miejsce Tusz do rzęs
2009 Chrisitan Lacroix Absynthe Zapachy
KAMPANIE SPOŁECZNE
2011 Avon kontra Rak Piersi Kampania społeczna
Charytatywny Bal Gwiazd Dobroczynnosci 2011 Avon kontra Przemoc, II miejsce J. Kwasniewskiej Kampania społeczna
MARKA
2014 Marka Godna Zaufania  
2014 Gwiazda Jakości Obsługi  
2012 Avon (produkt), kategoria Kosmetyk Zapachowy/Kolorowy Złota i Kryształowa Statuetka Marki Godnej Zaufania
2012 Avon (firma) Top marka
2012 Avon (firma) Najsilniejsze marki
Ranking Najlepsze managerki świata, Financial Times 2010 Andrea Jung, II miejsce Zarządzanie
2010 European Trusted Brands, 13. miejsce Marka godna zaufania zaufania